گروه آموزشی فیزیک استان هرمزگان

اخبار و اطلاعیه های گروه آموزشی فیزیک استان هرمزگان را از این وبلاگ دنبال کنید

گروه آموزشی فیزیک استان هرمزگان

اخبار و اطلاعیه های گروه آموزشی فیزیک استان هرمزگان را از این وبلاگ دنبال کنید

 

شبیه سازی های تعاملی PhET ، یک پروژه در دانشگاه کلوراد بولدر، یک پروژه آموزشی غیر انتزاعی  باز ( OER) است که در سال 2002 توسط کارل ویمان برنده جایزه نوبل تاسیس شد. PhET با دیدگاه ویمان شروع به بهبود روش علمی کرد و آموخت. مأموریت اعلام شده آنها  این است:  " پیشرفت علوم و سواد ریاضی و آموزش و پرورش در سراسر جهان از طریق شبیه سازی های تعاملی آزاد".

پروژه " PhET" در اصل برای "تکنولوژی آموزش فیزیک" بود، اما خیلی سریع، به رشته های دیگر گسترش یافت. این پروژه در حال حاضر بیش از 125 شبیه سازی تعاملی رایگان برای استفاده آموزشی در زمینه های فیزیک، شیمی، زیست شناسی، علوم زمین و ریاضیات طراحی، توسعه و انتشار می دهد. شبیه سازی ها به بیش از 65 زبان مختلف ، از جمله اسپانیایی، چینی، آلمانی و عربی ترجمه شده اند.  در سال 2011، وب سایت PhET بیش از 25 میلیون بازدید کننده دریافت کرد. در اکتبر 2011، شبیه سازی های تعاملی PhET ،  به عنوان برنده جایزه 2011 مایکروسافت آموزش فنی انتخاب شد. 


پیشنهاد گروه آموزشی فیزیک استان به همکاران محترم، استفاده از این سایت کارآمد جهت به روز رسانی روش تدریس و همچنین ایده گرفتن برای ساخت شبیه سازی های ساده و جالب در درس فیزیک می‎باشد.


  https://phet.colorado.edu/en/simulations/category/physics

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد